יום שני, 9 בנובמבר 2015

מהפכת האוטובוסים החשמליים

תחבורה ציבורית היא חלק חשוב מאוד בשגרת היום יום של רבים מאתנו

תחבורה ציבורית היא אחד מסוגי התחבורה הנפוצים ביותר בעולם כולו, ובישראל לא כל שכן. ניתן אפילו לאפיין ולהגיד שמגזרים שלמים באוכלוסייה מסתמכים באופן כמעט בלעדי על תחבורה ציבורית להתניידות ממקום למקום הן בנסיעות קצרות והן בנסיעות ארוכות, ובישראל הסוג הנפוץ ביותר של תחבורה ציבורית הוא אוטובוסים. היתרונות בשימוש בתחבורה ציבורית כשלעצמה הם רבים – חיסכון בכסף, שיקולים סביבתיים בשל נטרול הגורם המזהם של מכוניות פרטיות, הגעה מהירה יחסית כמעט לכל מקום בארץ ובתוך הערים – אך כמובן שתמיד יש מה לשפר. כאן אנחנו מדברים על המהפכה האחרונה שתחולל את השינוי המקיף ביותר בעולם התחבורה הציבורית, ולמעשה כבר התחילה לעשות כן – אוטובוסים חשמליים. נבין בדיוק מהו אוטובוס חשמלי, והיכן אנחנו יכולים לראות אוטובוסים שכאלה כבר היום.

אוטובוסים חשמליים – המהפכה כבר כאן

·       היתרונות של תחבורה חשמלית – לתחבורה חשמלית יתרונות בולטים רבים מאוד. היתרון הברור מאליו, שהוא גם זה שהזניק את המהפכה, הוא כל הנושא הסביבתי. אוטובוס חשמלי, בניגוד לאוטובוס רגיל, מבוסס על טעינה חשמלית ולא על שריפה של דלק המובילה לזיהום אוויר. כך, גורם סביבתי איכותי גם כך מקבל דחיפה נוספת, וכיום היעילות של תחבורה חשמלית לא נופלת מזו הרגילה. בדגמים החדשים ביותר, טעינה של חמש דקות של האוטובוס החשמלי מספיקה ל-22 ק"מ נסיעה. בחישוב פשוט, טעינה ממושכת בהפוגות קבועות תספיק לכל קווי האוטובוס העירוניים.
·       לא עתיד, הווה – אוטובוסים חשמליים הם ללא ספק העתיד של התחבורה הציבורית, אבל הם כבר כאן. חברת דן החליפה לפני כשנתיים את קו 5 לאוטובוסים החשמליים, ובחודשים האחרונים פורסם כי חמישה קווים נוספים בגוש דן יעברו לתחבורה חשמלית. בשילוב עם הרכבת הקלה ועם פרוייקטים נוספים, אין ספק כי מהפכת התחבורה החשמלית כבר כאן.
אוטובוס חשמלי


תחבורה חשמלית תחליף, בסופו של דבר, את כל התחבורה הציבורית


במבט לעתיד, אין ספק כי אוטובוסים חשמליים בפרט ותחבורה חשמלית ככלל יחליפו את התחבורה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. כדור הארץ הוא זה שמכתיב לנו את השינוי הזה, ואנחנו צריכים לעלות על אוטובוס חשמלי ולהבין מה הכוכב שלנו אומר לנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה